Instagram je objavio da će pauzirati neke od najavljenih, kontroverznih promena u svom algoritmu. Ta najava usledila je nakon žestokog otpora korisnika i influencera, koji nisu nimalo srdačno dočekali Metino guranje kratkih video formi.
Instagram je testirao displej na cijelom ekranu i algoritam koji korisnicima nameće više Reelsa korisnika koje inače ne prate. Jasno je, glavna konkurencija im je TikTok, a ovo je bio način na koji su željeli odvratiti korisnike od te platforme.
No kad su sestre Kardashian-Jenner digle svoj glas, a njih prati 361 milionn korisnika, iz Mete nisu mogli ništa drugo nego povući kočnicu.
Analitičari ipak naglašavaju da ovo nije trenutak za slavlje jer su promene neizbježne. Naime, društvene platforme bore se za prihode od oglašavanja, a korisnici sve više traže video zabavu.
Šef Instagrama Adam Mosseri rekao je da će platforma privremeno povući izmjene. „Drago mi je što smo riskirali – ako ne podbacimo s vremena na vrijeme, ne razmišljamo dovoljno veliko ili dovoljno hrabro“, rekao je za The Verge.
„Povratne informacije naše zajednice su presudne da ovo bude ispravno, a mi ćemo nastaviti ponavljati i istraživati nove opcije na temelju onoga što smo saznali“, nastavio je u istom tonu glasnogovornik Mete koji je razgovarao s Vogue Businessom.
Influenceri i dalje nisu srećni!
„Verujem da je odluka samo privremena, rekli su da će i dalje forsirati video i dati mu prioritet, tako da se za mene ništa ne menja“, rekla je Stephanie Yeboah, koja ima 236 hiljada pratilaca, a poslednjih meseci vidi se rapidan pad njihovog angažmana. Ljudi jednostavno više ne vide njene objave.
„Kreatori sadržaja pomieriće se s Instagrama ako se ova frustracija nastavi“, dodala je.
View this post on Instagram
A upravo je gubitak korisnika ono čega se Meta boji.
„Više nismo aplikacija za dijeljenje fotografija. Ljudi žele Instagram kako bi se zabavili. Moramo to prihvatiti“, rekao je tada Mosseri.
Možda su ljudi zato želeli Instagram, no sad su samo frustrirani jer gledaju sve više snimaka ljudi koje ne poznaju.
„Ne samo da ne prikazuju vaš sadržaj na Explore delu, već još važnije, ne prikazuju vaš sadržaj ljudima koji su izabrali pratiti vas“, ljuta je influencerka i novinarka Camille Charrière koju prati 1,3 miliona ljudi.
„Ako vas prati 1,3 miliona ljudi, ali vaše fotografije dobijaju 2000 lajkova, nešto se događa. Najmanje 10 posto moje publike želi videti moje objave, pa zašto se onda nikom ne prikazuju“, nastavila je.
S njom se slaže Scott Schuman, poznatiji kao The Sartorialist. Ovog fotografa i kreatora sadržaja prati 1,1 milion ljudi, a on ističe da je uvek negovao vrlo usko povezanu i pozitivnu online zajednicu.
„Sve se promenilo prošle godine. Kao kreator više ne osećate da imate kontrolu nad svojom zajednicom, što su oni vidjeli i što ste vi videli od ljudi koje pratite. Imam osećaj da niko ne zna što se događa“, istaknuo je.
“Prisiljeni smo stvarati sadržaj koji ne želimo stvarati kako bismo ispunili Instagramov san da postanemo TikTok. To je teško jer se brendovi još uvijek oslanjaju na Instagram kao prvi kanal marketinga. Nama koji sarađujemo s brendovima ruke su vezane“, dodaje Yeboah.
Instagram je isprva odbio zahteve da poništi promjene. „Video je smer kojim svet ide“, rekao je Mosseri u utorak. Dva dana kasnije pokleknuo je pod pritiskom.
Dugoročno, Instagram Reels ostaje u fokusu za Metu. Izvršni direktor Mete Mark Zuckerberg rekao je da firma doživljava snažan rast Reelsa koji potiče angažman na Facebooku i Instagramu. U prošlom kvartalu na Reels je odlazilo 20 posto ukupno provedenog vremena na Instagramu, a promet na Reelsu sada je dosegao milijardu dolara.
S druge strane, Instagramova glavna konkurencija TikTok najbrže je rastuća platforma dosad, ne samo po broju korisnika nego i po broju onih koji kažu da im je to omiljena platforma. „Smešni“ sadržaj je razlog zašto ljudi u sveta idu na Instagram, TikTok i YouTube.
Charrière je pokušala objavljivati videozapise na Instagramu, ali nije primetila porast angažmana. Uverena je da je to zato što Instagram korisnicima ne gura sređeni video sadržaj kakav je ona proizvodila.
„Snimke koje vidim na Instagramu su grozne. Deset godina Instagram je bio predivno uređena platforma, imao je svoj imidž kao brend i razmišljalo se o tome što objavljujete. Instagram je promenio algoritam, ali ljudi koji koriste Instagram nisu se promenili“, rekla je.
Stoga je ove godine više energije usmerila na TikTok, gdje objavljuje dvaput dnevno, dok na Instagramu smanjuje objave.
„Svi se bore za našu požnju. Osećam da je trenutno jedini način da manje koristimo Instagram kako bi shvatili da moraju poštovati ljude koji su pomogli izgraditi ga“, istakla je.